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加治聖哉 - Seiya kaji

  • 「神籬」 3870×1510×1180mm

  • 「甚兵衛鮫」 9130x2400x5800mm

  • 「麒麟」 3580×2260×1420mm

  • 「水蛸」 1360×1000×1470mm

加治聖哉 - Seiya kaji

廃材再生アート - Wood scpap upcycling Art

 

 

「役目を終えて死んでしまった廃材に再び命を吹き込む」をコンセプトに、建設現場などで廃棄される廃材を用いて実物大のの生き物を制作するアーティスト。

廃材には人の思いと物語が詰まっています。木の廃材にこもる人の軌跡を受け継ぎ、あえて磨きなどをせず廃材のままを使うことで、廃材を提供してくれた人の思いを受け継ぎ、作品を見てくれた人の気づき・想像に繋がることを願って制作しています。

緻密に計算された骨格比率により、優れた強度と造形美を実現することで、血が巡り、筋肉が収縮し、毛がなびく動物へと作品を生まれ変わらせています。

代表作の一つである「神籬=ひもろぎ」は人が乗れるアートとしてSNSでも話題になっています。

地元新潟の越後妻有大地の芸術祭でもダイナミックな作品を展示し、各種雑誌に掲載されたりメディアからも注目されています。

 

 

 

 

He is a artist who creates life-sized creatures using waste materials discarded at construction sites with the concept of “breathing life once again into waste materials that have served their purpose and died.”

Waste materials are filled with people’s thoughts and stories.

Inheriting the footsteps of people who treasured wood scraps, we intentionally use scrap wood without polishing it, inheriting the thoughts of those who provided the wood. He creates his works with the hope that they will lead to the awareness and imagination of those who view them.

By achieving excellent strength and beauty through carefully calculated skeletal proportions, the work is transformed into an animal with circulating blood, contracting muscles, and fluttering fur.

One of his masterpieces, “Himorogi,” has become a hot topic on social media as an art piece that people can ride on.

His dynamic works have been exhibited at events around the country and abroad as well as at the Echigo-Tsumari Art Festival in his hometown of Niigata, and have been featured in various magazines and garnered attention from the media.

 

 

 

他是艺术家,他利用建筑工地丢弃的废材创造出实物大小生物,其理念是“让已经达到目的并死去的"废材”再次焕发生命。

废材里充满了人们的思想和故事。

继承寄宿于废旧木材中的人们的轨迹,他故意按原样使用废木而不对其进行抛光,继承提供木材的人的思想。 他创作他的作品,希望它们能引起观看者的意识和想象力。

通过精心计算的骨骼比例,实现卓越的力量和美感,作品被转化为血液循环、肌肉收缩、皮毛飘扬的动物。

他的代表作之一“神籬=Himorogi”作为人们可以乘坐的艺术品而成为社交媒体上的热门话题。

他充满活力的作品在家乡新泻的越后妻大地艺术祭上展出,并被各种杂志报道并受到媒体的关注。